“100 de Zile de Şcoală”, în clasa I D, de Codruța Trântor
“100 de Zile de Şcoală ”, în clasa
I D
profesor înv. primar Codruţa Trântor
Clasa ID compusă din 22 elevi, condusă de prof. înv. primar Codruţa Trântor şi alături de comitetul părinţilor au reuşit realizarea unei frumoase activităţi “100 Zile de Şcoală”, la începutul lunii martie a anului şcolar 2022-2023.
Anul şcolar 2022-2023, încet-încet se finalizează.
Printre literele alfabetului, printre adunări
şi scăderi, probleme
complicate, din când în când activităţile de socializare îşi
au rostul şi rolul lor pentru fiecare clasă şi etapă de şcolarizare. Dornici
de distracţie, dornici de a-şi
arăta unii la alţii
cum ştiu să se şi distreze, planificarea activităţilor extraşcolare
a propus şi vine de multe ori cu activităţi plăcute, în acest an una dintre acestea fiind şi activitatea “100 de Zile de Şcoală”.
Această activitate a presupus participarea zi de zi, a
tuturor copiilor la completarea “Borcanului liniştii şi a activităţilor propuse”. Acest borcan este gestionat de către
elevii clasei, la începutul zilei
primesc bobiţe de fasole, 5 bucăţi
pentru fiecare ora de curs, bobiţe
care trebuiesc “îngrijite”. În
ce constă grijă responsabilului cu
liniştea? În a urmări şi a fi atent la
colegii săi cum sunt în
timpul pauzelor, cum sunt în timpul orelor, dacă respectă reguli. Dacă
aceste sarcini sunt duse la îndeplinire bobiţele de fasole sunt păstrate în borcan, dacă
nu aceste bobiţe sunt scoase afară.
Astfel pe borcan au fost stabilite limite de atins, una dintre aceste limite
fiind şi activitatea extraşcolară numită “100 de Zile
de Şcoală”.
Pentru a putea fi bine realizată,
elevilor li s-a explicat că este o activitate
desfaşurată în colaborare cu părinţi, o activitate de familie, cu o tematică stabilită
de comun acord cu membrii familiei care doresc să îi ajute. Singura regulă a activităţii era să îşi aleagă o sută de elemente care să fie aşezate în proiectul realizat de către elev şi
familia sa.
De asemenea zilnic, de la începutul anului elevul responsabil pe saptămână, un aşa zis şef al clasei pe săptămână, trebuia să
numere zilele de şcoală, numărare contorizată de acesta în
“Inâtlnirea de dimineaţă”.
Încet- încet elevii şi-au umplut borcanul cu bobiţe de fasole şi
prin numărare au ajuns
la cele “100 de Zile de Şcoală”, la începutul lunii
martie. Fiecare fără să
spună, au ales tematica şi
au realizat împreună cu familia proiecte
super interesante.
Enumăr cu drag, câteva dintre
proiectele realizate de către elevii clasei ID,
pentru activitatea “100 de Zile de Şcoală”.
- 100 de albine şi rolul lor, un proiect realizat de eleva Iris Schutz, care a adus şi informaţie importantă despre ce însemnătate au albinele în viaţa noastră
- 100 de animale marine, proiectul Alexandrei Grosuleac,
prezentând viaţa animalelor marine
- Strada mea, în
care Anais Grosuleac a realizat cu 100 de beţisoare
macheta unei străzi
- Copacul înflorit,
unde Mateo Cătălinoiu a aşezat 100 de flori
- 100 de provocări, gândite de Mihai
Gavrila, provocări interesante care au fost puse parţial în practică de către colegi
- Arici, fiind clasa Aricilor, Ema Văcar a realizat un arici din coji de fistic, Casian
Cercel a realizat un Arici-machetă
electric care răspunde la întrebări, la cele adevărate
luminând ledul încorporat
- şi alte multe proiecte ca: 100 de exerciţii, Cabana cu 100 de beţe, 100 de feţe Zâmbilici, Sistemul Solar în care au fost aşezate 100 pietre ca asteroizi etc
Alături de elevi,
familie şi cadrul didactic, din faţa clasei priveau cu drag şi interes prieteni ai fiecărui elev implicat, aduşi de acasă din universul
personal al fiecăruia, cele 100 de jucării. Acestea au făcut parte din décor,
dar au susţinut şi implicarea fiecărui elev, în
mod tacit.
Important este că această
activitate a atins obiectivele propuse şi
că sigur va deveni o frumoasă amintire pentru albumul clasei.
Comentarii
Trimiteți un comentariu